Scooore Super League
Design / Ontwikkeling
De Women’s Scooore Super League, kortweg Super League, is een rebranding van de hoogste afdeling in het Belgische vrouwenvoetbal. Het werd gecreëerd om te beantwoorden aan de stijgende populariteit en professionaliteit van het vrouwenvoetbal. De Super League kreeg een nieuwe visuele identiteit en een nieuw logo, en Pure Communication kreeg op haar beurt de verantwoordelijkheid om het design door te trekken in een al even professioneel ogende website.
Design en ontwikkeling website
De Scooore Super League website werd ontworpen en ontwikkeld door Pure Communication. Drupal werd hierbij gebruikt als basis. Het design maakt gretig gebruik van de uiterst herkenbare driehoekige vormen uit de huisstijl, om zo een oerherkenbare look te ceëren.
Responsive data visualisatie
De Scooore Super League bevat een rijke bron van data. Het was voor ons een leuke uitdaging om al deze data op een aangename en overzichtelijke manier te visualiseren op elk type beeldscherm, zij het op een desktop, laptop, tablet of smartphone.
Integraties en koppelingen
De Super League website is geen geïsoleerde data-kluis, maar wordt gevoed door externe bronnen. Zo kan men op een eenvoudige manier externe video’s en social media berichten in de site integreren. Verder zal de data over wedstrijden, ploegen een teamleden binnenstromen vanuit gespecialiseerde bronnen, zodat de inhoudelijke invulling van de site een fluitje van een cent wordt.