Mijn junior in Tik Tak
Design / Ontwikkeling
Na een lange periode van afwezigheid, verscheen de iconische kindershow Tik Tak terug ten tonele. Ketnet (Junior) blies de reeks nieuw leven in, maar bleef tegelijk trouw aan de originele look en feel.
Voor de nieuwe afleveringen ging Ketnet op zoek naar nieuwe Tik Tak-kindjes. Ze lanceerden een publieke oproep voor kandidaturen, en werden al snel overspoeld met inzendingen van enthousiaste ouders. De beperkte plekken waren helaas snel gevuld, dus veel ouders kregen te horen dat hun junior niet weerhouden werd. Teleurstelling alom!
Om de teleurstelling van de niet weerhouden kandidaten tegen te gaan, bedacht Ketnet een tool waarmee iedereen zijn eigen Tik Tak-aflevering kan maken. Het project werd “Mijn Junior in Tik Tak” gedoopt.
Ketnet schakelde Pure Communication in om deze tool te realiseren. We deden o.a. beroep op onze ervaring met JBC’s “Mijn liedje voor Sinterklaas” in de verwezenlijking van dit project.
Via de tool kunnen ouders 1 tot 3 video’s van hun juniors uploaden. Deze video’s worden automatisch in een Tik Tak-aflevering verwerkt, waarna men de hoogspersoonlijke aflevering kan bekijken en delen via allerhande social media kanalen.
Ketnet was tevreden van het resultaat, en ze besloten daarom de tool te gebruiken voor een tweede oproep voor kandidaturen voor nieuwe Tik Tak-opnames. Ouders kunnen nu hun kandidatuur via de gebruiksvriendelijke interface stellen, in plaats van via e-mail. Dit maakte het hele process eenvoudiger voor de kandidaten, maar ook voor Ketnet zelf, die niet meer door 1000-en e-mails moet zoeken.