Fryns

Fryns

Strategie / Design / Ontwikkeling / Communicatie

Guillaume Fryns startte in 1887 de stokerij G. FRYNS in Hasselt. Vandaag, meer dan een eeuw later, beleven we de renaissance van Fryns.

Pure Communication werd ingeschakeld om te verzekeren dat de herlancering van Fryns een succes wordt. Fryns doet hierbij beroep op al onze expertises. Zo zijn we verantwoordelijk voor de rebranding, het ontwerp van de flessen, labels en verpakkingen en het design en de ontwikkeling van de website. Pure heeft daarnaast ook een hand in de social media output en we verzorgden meermaals het ontwerp en de productie van allerhande evenement-gerelateerde visuals, waaronder banners, panelen en video’s.

Kortom, we zijn nauw betrokken bij het design, de ontwikkeling, de strategie en de communicatie van Fryns. Zowel voor digitale als fysieke doeleinden.

Het logo heruitgevonden

Het nieuwe logo dat we voor hen ontwierpen is een ode aan de herkomst van Fryns. De originele stokerij bevond zich in het gebouw genaamd “In ’t Claverblat”. Doorheen heel haar bestaan heeft Fryns Distillery het beeld van het klaverblad in haar logo gedragen. Ons redesign bevat daarom een frisse herwerking van dat iconische blad.

Ook het typografische gedeelte van het logo is gebaseerd op historisch Fryns materiaal. We haalden onze inspiratie uit de eerste bestelbon die Guillaume Fryns opstelde. Het historische document werd gebruikt als basis, en de letters werden nauwgezet gerestaureerd tot hun voormalige glorie.

Natuurlijke labels

Voor de labels en verpakking van de flessen lieten we ons inspireren door de natuurlijke ingrediënten die in de dranken worden verwerkt. De meester-stoker van Fryns besloot dat er geen plaats is voor geraffineerde suikers in hun producten. De suikers komen enkel en alleen van het verse fruit, en deze passie voor natuurlijke bestanddelen willen we reflecteren in de verpakking.

Elk product wordt visueel gerepresenteerd door de initiaal van diens naam, opgebouwd uit de natuurlijke ingrediënten die het product bevat. Op die manier krijgt elke drank een uiterst herkenbare illustratie. Je kunt er niet naast kijken wanneer ze in de winkelrekken of achter de bar tentoongesteld worden.

Responsive WordPress website

De website dompelt de bezoeker onder in de wereld van Fryns. We werken met grote, kleurrijke afbeeldingen en geven de inhoud voldoende ademruimte zodat het geheel luchtig en fris overkomt. Via kleurrijke fotografie van smakelijk gepresenteerde cocktails proberen we de toeschouwer te verleiden om het hernieuwde Fryns te proberen.

De natuurlijke ingrediënten die gebruikt werden in de creatie van de label-illustratie komen op verschillende plaatsen terug als zwevende elementen. Ze voegen de nodige dynamiek toe en zorgen ervoor dat de producten naadloos overvloeien in de layout. De website voelt zo als één coherent geheel aan.

Fryns logo

Strategie / Design / Ontwikkeling / Communicatie