Crème de la Crème

Crème de la Crème

 Brand update / Concept / Design / Ontwikkeling

Crème de la Crème (CDLC) is niet zomaar schepijs, maar Super Premium Quality Ice Cream, een titel die exclusief uitgereikt wordt aan de allerbeste ijssoorten en sorbets.

Hun unieke manier van werken vertaalt zich in een product dat lekker vers is en dat voor een natuurlijke en ongeëvenaarde smaakbeleving zorgt.

Pure Communication werd door Crème de la Crème ingeschakeld voor een al even verse branding update. Zo creëerden we onder andere de iconische, zwevende ijsbollen.

Onze samenwerking leidde al snel tot het ontwikkelen van meerdere websites, het ontwerp van verpakkingen voor bestaande en nieuwe lijnen, het opzetten van aanlokkelijke advertenties, begeleiding in het navigeren van het social media landschap, tot zelfs de bestickering van het CDLC gebouw.

Het ijsbollen concept

Eén van de nieuwe concepten die we introduceerden bij de update van de huisstijl, zijn de zwevende ijsballen en de marmeren look. Door het ijs letterlijk en figuurlijk te verheffen en op een marmeren sokkel te zetten, reflecteren we de hoogstaande kwaliteit van het product.

Verder leggen we de focus op de verse ingrediënten en vruchten die in het ijs worden verwerkt. Op die manier ziet de toeschouwer in een oogopslag welke elementen zorgen voor de heerlijke smaak.

Verpakkingen

CDLC heeft een steeds groeiend arrangement aan ijs- en sorbetsmaken. Niet alleen brengen ze producten uit onder hun eigen naam, maar ze produceren ook voor een hele reeks huismerken van o.a. Carrefour, Aldi en Delhaize. Daarenboven komen de producten in verschillende internationale markten uit, die elk hun eigen wensen, wetten en talen hebben.

Elk product heeft een unieke, aantrekkelijke verpakking nodig, en elk merk heeft op zijn beurt een eigen huisstijl waarbinnen het product moet passen. De materialen van de verpakkingen verschillen ook van product tot product.

 Pure Communication ontwerpt de verpakkingen voor alle bestaande en nieuwe CDLC producten. We zorgen ervoor dat elke verpakking de wensen van de producent, het verkoopskanaal en de markt waarin het verkocht wordt respecteert. Op technisch vlak communiceren we nauw met de printer, zodat de designs volledig tot zijn recht komen op de gekozen materialen, of dit nu kunstof of karton is. Maar bovenal proberen we ervoor te zorgen dat de producten uiterst aantrekkelijk zijn voor de potentiële klant.

Beeldbewerking

Ook de foto’s die gebruikt worden in de designs van de verpakkingen worden flink onder handen genomen door Pure Communication. CDLC creëert ijs- en sorbetsmaken met courante maar ook zeer exotische ingrediënten, en het is onze taak om deze ingrediënten van hun beste kans te tonen.

On- & offline productie

CDLC doet beroep op het volledige scala van Pure Communication’s diensten en expertises, zij het digitaal of fysiek. Naast de website en de verpakkingen, zorgen we ook voor advertenties, bestickeringen, menu-kaarten, promomateriaal,… noem maar op. Omdat wij betrokken zijn bij de volledige (visuele) communicatie, kunnen we garanderen dat alles consistent is en voldoet aan de hoge, kwalitatieve vereisten.

 Brand update / Concept / Design / Ontwikkeling